تفاوت تلویزیون LED و LCD

تفاوت تلویزیون LED و LCD

تفاوت تلویزیون LED و LCD

امروزه با پیشرفت تکنولوژی وتنوع بسیار زیاد لوازم خانگی ،خرید لوازم خانگی بسیار مشکل است ونیازمند تحقیق است تا بتوایند محصولی با کیفیت عالی پیدا کنید.

تلویزیون هم شامل این قاعده است. به شما پیشنهاد می شود که مقاله زیر را مطالعه کرده وهنگام خرید از لوازم خانگی استوک قم به راحتی بتوانید آنچه مد نظردارید را پیدا کنید .

تفاوت تلویزیون LED و LCD ؟

این سوالی است که از خریداران سینمای خانگی جوان می شنویم، پاسخ سریع در اینجا وجود دارد: تلویزیون LED همان تلویزیون LCD است، به صورت پیشرفته ترو با وجود تفاوت های خفیف تر، تلویزیون ال ای دی فقط نوع خاصی از تلویزیون LCD است. نام مناسب در واقع “تلویزیون ال سی دی با چراغ LED” خواهد بود، بنابراین مردم معمولاً فقط از آنها به عنوان تلویزیون های LED استفاده می کنند.

تلویزیون ال ای دی از انرژی کمتری استفاده می کند، نمایشگر روشن تری با کنتراست بهتر، پنل نازک تر و اتلاف گرمای کمتری نسبت به تلویزیون ال سی دی معمولی فراهم می کند. این امر به این دلیل است که یک تلویزیون LED از دیودهای دارای تابش نور برای نورپردازی در مقابل CCFL های تلویزیونهای LCD معمولی استفاده می کند. نمایش تلویزیون ال ای دی نمایشگر LED نیست ، بنابراین یک نام از لحاظ فنی صحیح تر “تلویزیون LCD با نور پس زمینه LED” است.

کیفیت عکس

حتی اگر برخی می گویند کیفیت تصویر تلویزیون ال ای دی بهتر است ، هیچ پاسخ مستقیمی وجود ندارد که کیفیت تصویر بهتری داشته باشد زیرا هر دو تلویزیون از همان صفحه نمایش استفاده می کنند. به عنوان مثال ، یک تلویزیون ال سی دی با سطح بالاتر می تواند کیفیت بهتری نسبت به تلویزیون LED کم مصرف داشته باشد ، اما اگر به مدل های سطح بالا از هر تلویزیون نگاه کنید ، کیفیت تصویر قابل مقایسه خواهد بود. در برخی موارد به دلیل استفاده نادرست از تلویزیون ممکن است شاهد کاهش کیفیت تصویر و عکس در دستگاه خود شوید. در چنین شرایطی به شما پیشنهاد می کنیم حتما به نمایندگی های برند تلویزیون خود تماس بگیرید. برای مثال اگر تلویزیون برند ال جی شما کیفیت تصویر آن کاهش یافته است، ممکن است به دلیل آسیب هایی که به پیکسل های دستگاه وارد شده است، شاهد بروز این مشکل در دستگاه خود باشید. در چنین موارد برای جلوگیری از وارد شدن آسیب های شدید به تلویزیون خود بهتر است در سریع ترین زمان ممکن با نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی اصفهان تماس بگیرید.

رنگ

تلویزیون ال ای دی رنگ های بیشتری را به ویژه مواردی که از نور پس زمینه RGB-LED استفاده می کنند ، ارائه می دهد.

کنتراست پویا

LED های دینامیکیRGB نمایشگر سیاه و سفید تر را نشان می دهند و بنابراین نسبت کنتراست دینامیکی بالاتری را دریافت می کنند (که در تلویزیون مطلوب است) ، با هزینه جزئیات کمتر در اشیاء روشن کوچک در پس زمینه تاریک (مانند زمینه های ستاره).

قاب باریک

تکنیک نور پس زمینه Edge-LED به تلویزیون LCD اجازه می دهد تا بسیار نازک باشد. تلویزیون های LED که ضخامت آنها تنها 1 اینچ است نیز در دسترس هستند.

مصرف برق

تلویزیون های LED از دیودهای ساطع کننده انرژی (LED) برای نور پس زمینه استفاده می کنند. این انرژی نسبت به لامپهای فلورسنت کاتد سرد (CCFL) که در تلویزیون های سنتی LCD استفاده می شود ، مصرف انرژی کمتری دارند. صرفه جویی در مصرف انرژی معمولاً 20-30٪ است.

قیمت

به طور متوسط ، تلویزیونهای LED نسبت به تلویزیونهای LCD سنتی که از CCFL ها برای نور پس زمینه استفاده می کنند دارای قیمت بالاتری هستند.لیست بهترین فروشندگان آمازون برای تلویزیون های LCD دارای طیف گسترده ای از تلویزیون است که از 100 دلار شروع می شود تا چند هزار دلار.تلویزیون های LED محبوب ترین هستند و همچنین از 120 دلار به بالا قیمت گسترده ای دارند ، همانطور که در لیست بهترین فروشندگان آمازون برای تلویزیون های LED مشاهده می شود.

انواع تلویزیون های LED  

3 نوع تلویزیون LEDبر اساس روش های نورپردازی آنها وجود دارد:

LED های لبه (رایج ترین) در اطراف حاشیه صفحه قرار گرفته و از یک صفحه پخش ویژه برای پخش نور به طور مساوی در پشت صفحه استفاده می کنند.

LED های دینامیکی RGB: این روش نورپردازی باعث می شود مناطق خاصی روی صفحه کم رنگ شود.

LED های کامل آرایه ای که LED در پشت صفحه به عنوان یک مجموعه قرار گرفته اند ، اما قادر به کم رنگ شدن و روشن شدن به صورت جداگانه نیستند.

انواع تلویزیونهای LCD

3 نوع تلویزیون ال سی دی وجود دارد:

ال سی دی های صفحه نمایش مسطح ، تقریباً یک اینچ یا دو ضخامت آن گران تر است ، اما همچنین به دلیل ظاهر براق و گزینه های انعطاف پذیر ایستادن روی یک سطح یا نصب روی دیوار ، از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

نمایشگرهای LCD یا پروژکتورهای جلویی ، که تصویری را در جلوی صفحه نمایش می دهند. تلویزیون فقط جعبه ای است که در هر نقطه ای از اتاق نصب شده است ، که تصویر را روی یک صفحه صاف آویزان شده بر روی دیوار به اندازه 7 متر قرار می دهد.

برای دریافت آدرس لوازم خانگی قم اینجا کلیک کنید.

ال سی دی های پروژکتور عقب ، جایی که تصویر از پشت تلویزیون به صفحه نمایش در جلو ارسال می شود. ال سی دی های طرح ریزی عقب گسترده ، سنگین هستند و فقط در اندازه های بزرگ (60 اینچ و بالاتر) در دسترس هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *